Otvorené kurzy : Konflikt manažment - konflikty a zvládanie problematických situácií

Konflikt manažment - konflikty a zvládanie problematických situácií



Tréningový program zameraný na získanie sociálno-psychologických zručností pre uplatňovanie princípov konštruktívneho riešenia konfliktov, ktoré môžu účastníci využiť v rôznych sférach pracovného a osobného života.

Pre koho je program určený

  • manažéri na všetkých úrovniach riadenia
  • podnikatelia a majitelia firiem
  • vedúci zamestnanci a lídri
  • všetci, ktorí sa chcú naučiť konštruktívne riešiť konflikty

Obsahové zameranie programu

Vymedzenie pojmu konfliktu a jeho analýza

  • teoretické východiská pre analýzu konfliktov
  • prehľad typológií konfliktov
  • aktéri v konflikte
  • zdroje konfliktov a charakteristiky konfliktov
  • fázy vývoja konfliktov (eskalácia a de-eskalácia)
  • konflikt a moc (symetrické a asymetrické konflikty)

Zručnosti pri analyzovaní konfliktov

  • cvičenia analýzy konfliktov na konkrétnych príkladoch zo života účastníkov a z prípadových štúdií – modelovanie reálnych situácií, ktoré korešpondujú
    s obsahom práce účastníkov vzdelávacej skupiny
  • charakter konfliktov – najčastejšie typy konfliktov vo väzbe na obsah práce účastníkov vzdelávacej skupiny
  • teórie konfliktov – autoritatívne a alternatívne spôsoby riešenia konfliktov

Interpersonálne a intrapersonálne konflikty

  • zdroje interpersonálnych a intrapersonálnych konfliktov
  • interpersonálne konflikty (na pracovisku, v rodine)
  • konflikty v medziskupinovom kontexte (záujmové skupiny, kolektívne vyjednávanie)
  • konflikty v komunitnom kontexte (konflikty vo sfére verejného rozhodovania)
  • konflikty vo vzťahoch väčšiny a menšiny
  • interkultúrne aspekty v konfliktoch

Komunikačné zručnosti v riešení konfliktov

  • teoretické východiská spojené s praktickým nácvikom zručností v malých skupinkách
  • princípy otvorenej komunikácie, zabezpečovanie priestoru a tolerancie v komunikácii
  • neverbálna komunikácia – kódovanie a dekódovanie významu
  • aktívne počúvanie
  • poskytovanie spätnej väzby
  • princípy dvojsmernej komunikácie
  • komunikácia v mocensky nevyvážených situáciách, komunikácia z pozície mocensky slabšieho
  • obrana voči manipulácii, emočnému vydieraniu, nečistým trikom
  • argumentovanie
  • teória komunikácie
  • koncepcia nenásilnej komunikácie
  • princípy vyjednávania postaveného na záujmoch

Rozsah programu

  • program odporúčame realizovať ako blok v rozsahu 1 – 2 dni

Použité metódy

  • princíp aktívneho sociálneho učenia, zážitok na sebe
  • skupinová diskusia, individuálna práca, práca vo dvojici a skupinová práca
  • analýza problémov, brainstorming, prípadové štúdie
  • sebahodnotenie a spätná väzba s použitím videotechniky
  • modelovanie a prehrávanie situácií, hranie rolí
  • autodiagnostika formou dotazníkov
  • práca s videokamerou pre diagnostické účely

Tréneri

  • profesionálne tímy našich konzultantov, trénerov, lektorov a koučov tvoria špičkoví odborníci z akademickej pôdy a komerčného sektora, ktorí majú potrebné vzdelanie a dlhoročné praktické skúsenosti so vzdelávaním dospelých a sú garantom odbornosti a kvality jednotlivých vzdelávacích produktov

 

© 2010 TM Consulting
Sídlo: Dolnohorská 26, 949 01 Nitra
Office Nitra: Novozámocká 165, 949 05 Nitra, tel./fax: +421 37 65 82 062
certop