Prevencia útoku na mäkký cieľ
Ako komunikovať v krízových situáciách a efektívne zvládať konflikty a hrozbu útokov.
Miesto
- Bratislava
- Nitra
- podľa požiadavky
Forma
- Denný
Pre koho je program určený
Vzdelávací program je určený pre zamestnancov zdravotníckych zariadení.
Cieľ
Cieľom tohto školenia je poskytnúť zamestnancom zdravotníckych zariadení praktické zručnosti a vedomosti, ktoré im umožnia zvládať náročné situácie, konflikty, verbálne a fyzické útoky na zdravotnícky personál. Školenie je navrhnuté tak, aby zvýšilo bezpečnosť, zlepšilo pracovné prostredie a podporilo psychickú pohodu zamestnancov.
Konkrétne ciele:
- Zvýšenie povedomia o náročných situáciách a konfliktoch: Porozumieť rôznym typom náročných situácií a konfliktov. Identifikovať potenciálne hrozby a varovné signály konfliktov, verbálnych a fyzických útokov.
- Rozvoj efektívnych komunikačných zručností: Naučiť sa techniky aktívneho počúvania, empatickej a asertívnej komunikácie. Používať efektívne deeskalačné techniky na upokojenie eskalujúcich situácií.
- Zvládanie verbálnych útokov: Naučiť sa rozpoznávať a správne reagovať na verbálne útoky. Osvojiť si praktické techniky na zvládanie stresových situácií a verbálnych konfrontácií.
- Prevencia a riešenie konfliktov: Implementovať stratégie na prevenciu a riešenie konfliktov medzi zamestnancami, pacientmi a ich príbuznými. Vyjednávať a hľadať kompromisy na vyriešenie konfliktov.
- Podpora psychického zdravia a wellbeing zamestnancov: Poskytnúť techniky psychologickej prvej pomoci pre kolegov po náročných situáciách. Podporiť prevenciu vyhorenia a stresu u zamestnancov.
- Praktické nácviky a simulácie: Zlepšiť praktické zručnosti prostredníctvom modelových situácií a simulácií. Získať spätnú väzbu a reflexiu na zlepšenie svojich reakcií a postupov.
- Zlepšenie pracovného prostredia: Podporiť kultúru bezpečnosti a vzájomnej podpory v nemocničnom prostredí. Vytvoriť harmonické pracovisko, kde sú zamestnanci pripravení zvládať náročné situácie efektívne a profesionálne.
Obsahové zameranie
- Úvod do problematiky, zoznámenie, očakávania účastníkov
Definícia náročných situácií a konfliktov
Typy náročných situácií v zdravotníckych zariadeniach – čo sa deje najčastejšie / čo vnímame ako najnebezpečnejšie.
Pochopenie konfliktov a ich príčin – motív, typ útočníka, spôsob vedenia útoku a podobne.
Dôležitosť zvládania konfliktov
Dopady nezvládnutých konfliktov na pracovisko
Význam efektívneho riešenia konfliktov pre nemocničný personál – šetrená a realistická sebaobrana pre pracovníkov bez predchádzajúcej skúsenosti.
Pre-konfliktná, konfliktná a post-konfliktná fáza konfliktu/útoku. - Techniky zvládania konfliktov
Komunikačné zručnosti
Aktívne počúvanie
Empatická komunikácia
Asertívna komunikácia
Deeskalačné techniky
Techniky na upokojenie eskalujúcich situácií
Praktické príklady a scénky
Riešenie konfliktov
Stratégie pre riešenie konfliktov
Základné spôsoby vyjednávania - Prevencia konfliktov a reakcia na verbálne útoky
Identifikácia potenciálnych útočníkov
Znaky a varovné signály agresívneho správania
Reakcia na verbálne útoky
Ako správne reagovať na verbálne útoky
Príklady a praktické cvičenia
Podpora a ochrana zamestnancov
Systémy podpory pre zamestnancov
Interné politiky a postupy pre riešenie incidentov - Praktické cvičenia a simulácie
Riešenie modelových situácií
Scenárové cvičenia rôznych náročných situácií
Riešenie konfliktov v simulovaných podmienkach
Deeskalácia verbálnych/fyzických útokov
Praktické cvičenia deeskalačných techník
Simulované verbálne aj fyzické útoky a reakcie na ne. Šetrným ale zároveň realistickým spôsobom.
Reflexia a spätná väzba
Diskusia o skúsenostiach z cvičení. Spätná väzba od účastníkov a lektorov
Rozsah
- 16 vyučovacích hodín (1 hodina trvá 45 minút) t.j. 2 tréningové dni/skupina
- Počet účastníkov v skupine: max. 25 osôb.
- Realizácia v čase podľa požiadavky objednávateľa.
Lektori
- Program vedú lektori s dlhoročnými skúsenosťami v danej oblasti.
Miesto realizácie
Podľa požiadavky.
- Uzavreté firemné tréningy na mieru.
Spôsob ukončenia
- Certifikát o absolvovaní tréningového programu.
Použité metódy
Program je koncipovaný formou zážitkových tréningov, ktoré umožňujú efektívne získavať individuálne skúsenosti a profesionálne zručnosti v prevencii a riešení konfliktov na pracovisku.
V rámci tréningu sú používané nasledovné techniky a metódy:
- Simulovanie reálnych situácií, hranie rolí, kombinácia krátkych teoretických blokov a otvorenej diskusie, interakčné techniky, dotazníkové analýzy, spätná väzba, video ukážky a videofeedback /video spätná väzba/.
Náš prístup ku vzdelávaniu
- Orientácia na potreby klienta.
- Analýza vzdelávacích potrieb a vypracovanie individuálneho vzdelávacieho plánu pre vašu firmu.
- Intenzívny tréningový program s využitím moderných vyučovacích metód.
- Follow up aktivity t.j. potréningová starostlivosť podľa požiadavky klienta.
- Vypracovanie záverečnej hodnotiacej správy s hodnotením priebehu školenia a s odporučením vhodných rozvojových programov do budúcna.
Kontakt
Ing. Katarína Mihalovičová, +421 907 736 117, info@tmconsulting.sk
V prípade záujmu o ponúkaný kurz možnosť osobnej konzultácie:
Ing. Katarína Mihalovičová
+421 907 736 117info@tmconsulting.sk