Manažment a podnikanie

Prevencia útoku na mäkký cieľ

Ako komunikovať v krízových situáciách a efektívne zvládať konflikty a hrozbu útokov.

Miesto

  • Bratislava
  • Nitra
  • podľa požiadavky

Forma

  • Denný

Pre koho je program určený

Vzdelávací program je určený pre zamestnancov zdravotníckych zariadení.

Cieľ

Cieľom tohto školenia je poskytnúť zamestnancom zdravotníckych zariadení praktické zručnosti a vedomosti, ktoré im umožnia zvládať náročné situácie, konflikty, verbálne a fyzické útoky na zdravotnícky personál. Školenie je navrhnuté tak, aby zvýšilo bezpečnosť, zlepšilo pracovné prostredie a podporilo psychickú pohodu zamestnancov.

Konkrétne ciele:

  • Zvýšenie povedomia o náročných situáciách a konfliktoch: Porozumieť rôznym typom náročných situácií a konfliktov. Identifikovať potenciálne hrozby a varovné signály konfliktov, verbálnych a fyzických útokov.
  • Rozvoj efektívnych komunikačných zručností: Naučiť sa techniky aktívneho počúvania, empatickej a asertívnej komunikácie. Používať efektívne deeskalačné techniky na upokojenie eskalujúcich situácií.
  • Zvládanie verbálnych útokov: Naučiť sa rozpoznávať a správne reagovať na verbálne útoky. Osvojiť si praktické techniky na zvládanie stresových situácií a verbálnych konfrontácií.
  • Prevencia a riešenie konfliktov: Implementovať stratégie na prevenciu a riešenie konfliktov medzi zamestnancami, pacientmi a ich príbuznými. Vyjednávať a hľadať kompromisy na vyriešenie konfliktov.
  • Podpora psychického zdravia a wellbeing zamestnancov: Poskytnúť techniky psychologickej prvej pomoci pre kolegov po náročných situáciách. Podporiť prevenciu vyhorenia a stresu u zamestnancov.
  • Praktické nácviky a simulácie: Zlepšiť praktické zručnosti prostredníctvom modelových situácií a simulácií. Získať spätnú väzbu a reflexiu na zlepšenie svojich reakcií a postupov.
  • Zlepšenie pracovného prostredia: Podporiť kultúru bezpečnosti a vzájomnej podpory v nemocničnom prostredí. Vytvoriť harmonické pracovisko, kde sú zamestnanci pripravení zvládať náročné situácie efektívne a profesionálne.

Obsahové zameranie

  • Úvod do problematiky, zoznámenie, očakávania účastníkov
    Definícia náročných situácií a konfliktov
    Typy náročných situácií v zdravotníckych zariadeniach – čo sa deje najčastejšie / čo vnímame ako najnebezpečnejšie.
    Pochopenie konfliktov a ich príčin – motív, typ útočníka, spôsob vedenia útoku a podobne.
    Dôležitosť zvládania konfliktov
    Dopady nezvládnutých konfliktov na pracovisko
    Význam efektívneho riešenia konfliktov pre nemocničný personál – šetrená a realistická sebaobrana pre pracovníkov bez predchádzajúcej skúsenosti.
    Pre-konfliktná, konfliktná a post-konfliktná fáza konfliktu/útoku.
  • Techniky zvládania konfliktov
    Komunikačné zručnosti
    Aktívne počúvanie
    Empatická komunikácia
    Asertívna komunikácia
    Deeskalačné techniky
    Techniky na upokojenie eskalujúcich situácií
    Praktické príklady a scénky
    Riešenie konfliktov
    Stratégie pre riešenie konfliktov
    Základné spôsoby vyjednávania
  • Prevencia konfliktov a reakcia na verbálne útoky
    Identifikácia potenciálnych útočníkov
    Znaky a varovné signály agresívneho správania
    Reakcia na verbálne útoky
    Ako správne reagovať na verbálne útoky
    Príklady a praktické cvičenia
    Podpora a ochrana zamestnancov
    Systémy podpory pre zamestnancov
    Interné politiky a postupy pre riešenie incidentov
  • Praktické cvičenia a simulácie
    Riešenie modelových situácií
    Scenárové cvičenia rôznych náročných situácií
    Riešenie konfliktov v simulovaných podmienkach
    Deeskalácia verbálnych/fyzických útokov
    Praktické cvičenia deeskalačných techník
    Simulované verbálne aj fyzické útoky a reakcie na ne. Šetrným ale zároveň realistickým spôsobom.
    Reflexia a spätná väzba
    Diskusia o skúsenostiach z cvičení. Spätná väzba od účastníkov a lektorov

Rozsah

  • 16 vyučovacích hodín (1 hodina trvá 45 minút) t.j. 2 tréningové dni/skupina
  • Počet účastníkov v skupine: max. 25 osôb.
  • Realizácia v čase podľa požiadavky objednávateľa.

Lektori

  • Program vedú lektori s dlhoročnými skúsenosťami v danej oblasti.

Miesto realizácie

Podľa požiadavky.

  • Uzavreté firemné tréningy na mieru.

Spôsob ukončenia

  • Certifikát o absolvovaní tréningového programu.

Použité metódy

Program je koncipovaný formou zážitkových tréningov, ktoré umožňujú efektívne získavať individuálne skúsenosti a profesionálne zručnosti v prevencii a riešení konfliktov na pracovisku.
V rámci tréningu sú používané nasledovné techniky a metódy:

  • Simulovanie reálnych situácií, hranie rolí, kombinácia krátkych teoretických blokov a otvorenej diskusie, interakčné techniky, dotazníkové analýzy, spätná väzba, video ukážky a videofeedback /video spätná väzba/.

Náš prístup ku vzdelávaniu

  • Orientácia na potreby klienta.
  • Analýza vzdelávacích potrieb a vypracovanie individuálneho vzdelávacieho plánu pre vašu firmu.
  • Intenzívny tréningový program s využitím moderných vyučovacích metód.
  • Follow up aktivity t.j. potréningová starostlivosť podľa požiadavky klienta.
  • Vypracovanie záverečnej hodnotiacej správy s hodnotením priebehu školenia a s odporučením vhodných rozvojových programov do budúcna.

Kontakt

Ing. Katarína Mihalovičová, +421 907 736 117, info@tmconsulting.sk

Rozsah kurzu 16 hodín

Najbližší termín 16.12.2024

Cena 480,00 EUR s DPH

Prihlásiť sa

V prípade záujmu o ponúkaný kurz možnosť osobnej konzultácie:

Ing. Katarína Mihalovičová
+421 907 736 117info@tmconsulting.sk